Jei puodynės šukė prakalbėtų arba kaip 8A klasės mokiniai amatų ženklų heraldikoje ieškojo
- Paskelbta: 2025-04-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Integruotos pamokos – būdas sujungti skirtingus dalykus ir temas. Jų metu mokiniai skatinami naudoti sukauptas žinias ir įgūdžius, kad galėtų rasti netikėtus, naujus užduočių sprendimus ir pažvelgti į problemas iš skirtingų perspektyvų. Integruotoje istorijos ir dailės pamokoje „Ženklų kalba LDK heraldikoje ir jų atspindžiai šių laikų visuomenėje“, istorijos mokytoja metodininkė Daiva Vengalė ir dailės vyr. mokytoja Lina Bulavienė 8A klasės mokiniams paruošė ne vieną užduotį. Jas atlikdami aštuntokai ne tik atgaivino žinias apie viduramžių visuomenės luomus, cechų skiriamuosius ženklus – herbus, heraldiką, bet ir susipažino su žmonių veiklos atspindžiais Lietuvos miestų ir miestelių herbuose, žinias pritaikė kurdami savo herbo eskizą.
Dirbdami grupėse mokiniai aiškinosi, kokiu pateiktoje iliustracijoje pavaizduotu amatu užsiima cechas ir, pagrįsdami argumentais, stengėsi atrasti amatą atitinkantį herbą. Vėliau, stebėdami keramikos užsiėmime savo pačių sukurtus gaminius, jų formose, ornamentuose, ir paskirtyje ieškojo indus vienijančių bruožų, kūrė jų gaminiams tinkančius simbolius ir, pasirinkę bent vieną heraldikos simbolį bei heraldines spalvas, kūrė veiklą atspindinčius herbus, juos papildydami prasmingais šūkiais: „Sunkiu darbu - pasieksi viską“, „Nebūk molis, gamink puodą“, „Saulė – šlovė danguje, spindesys žemėje“, „Žemė - molis, vanduo – pinigai“, „Puodai jums, pinigai mums“ ir kt.
Vėliau heraldikos tema persikėlė ir į dailės pamoką. Goda Mikalauskaitė sukūrė visai klasei tinkantį herbo modelį, kuriame pavaizduoti svarbiausi klasės veiklas apjungiantys ženklai: 8A klasė, TŪM, etno motyvas ir keturi žibintai - Senamiesčio mokyklos, švenčiančios 50 metų jubiliejų, simbolis. Laisvus herbo plotus kiekvienas mokinys užpildė savo inicialais ir mėgstamą veiklą atspindinčiais piešiniais. Originalūs herbai tapo vienetiniai ženkliukais, kuriuos mokiniai pasigamino už TŪM lėšas įsigytu aparatu.
Ar integruota istorijos ir dailės pamoka „Ženklų kalba LDK heraldikoje ir jų atspindžiai šių laikų visuomenėje“ ras vietą ugdymo procese? Į šį klausimą mokytojos rado atsakymą vesdamos pamoką dar vienoje, 8D, klasėje. Rezultatas džiugino ir mokytojas, ir mokinius.
Lina Bulavienė, KU koordinatorė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra
-
- Paskelbta: 2025-03-13
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 13 dieną 7A klasės mokiniai išvyko į daugiau nei 30 metų gyvuojantį Gargždų... -
- Paskelbta: 2025-03-10
- Kategorija: Projektinė veikla
Parodos „Muzikinis sveikinimas Lietuvai“, skirtos Nepriklausomybės atkūrimo 35-o... -
- Paskelbta: 2025-02-26
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 26 dieną 7a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje istorijos ir dailės pa... -
- Paskelbta: 2025-02-24
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 24 d. 9a ir 9b klasių mokiniai lankėsi Plungės „Saulės“ gimnazijos biote... -
- Paskelbta: 2025-02-24
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 19 d. mokyklos pedagogai rinkosi į kūrybines dirbtuves ,,STEAM. Kūrybišk... -
- Paskelbta: 2025-02-04
- Kategorija: Projektinė veikla
Sausio 31 d. 8a ir 7a klasių mokiniai rinkosi Plungės kultūros centre įsikūrusia... -
- Paskelbta: 2025-01-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Susitikimas su keramike, technologijų mokytoja Vilma Steponaitiene. -
- Paskelbta: 2025-01-20
- Kategorija: Projektinė veikla
7A klasės mokiniams pamoką „Jaunimo mada ir folkstilius“ vedė buvusi mūsų mokykl... -
- Paskelbta: 2024-12-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Mokykloje pasklidus kalėdinei nuotaikai, 8A klasės mokiniai rinkosi į netradicin...