Jei puodynės šukė prakalbėtų arba kaip 8A klasės mokiniai amatų ženklų heraldikoje ieškojo

Integruotos pamokos – būdas sujungti skirtingus dalykus ir temas. Jų metu mokiniai skatinami naudoti sukauptas žinias ir įgūdžius, kad galėtų rasti netikėtus, naujus užduočių sprendimus ir pažvelgti į problemas iš skirtingų perspektyvų. Integruotoje istorijos ir dailės pamokoje „Ženklų kalba LDK heraldikoje ir jų atspindžiai šių laikų visuomenėje“, istorijos mokytoja metodininkė Daiva Vengalė ir dailės vyr. mokytoja Lina Bulavienė 8A klasės mokiniams paruošė ne vieną užduotį. Jas atlikdami aštuntokai ne tik atgaivino žinias apie viduramžių visuomenės luomus, cechų skiriamuosius ženklus – herbus, heraldiką, bet ir susipažino su žmonių veiklos atspindžiais Lietuvos miestų ir miestelių herbuose, žinias pritaikė kurdami savo herbo eskizą.

Dirbdami grupėse mokiniai aiškinosi, kokiu pateiktoje iliustracijoje pavaizduotu amatu užsiima cechas ir, pagrįsdami argumentais, stengėsi atrasti amatą atitinkantį herbą. Vėliau, stebėdami keramikos užsiėmime savo pačių sukurtus gaminius, jų formose, ornamentuose, ir paskirtyje ieškojo indus vienijančių bruožų, kūrė jų gaminiams tinkančius simbolius ir, pasirinkę bent vieną heraldikos simbolį bei heraldines spalvas, kūrė veiklą atspindinčius herbus, juos papildydami prasmingais šūkiais: „Sunkiu darbu - pasieksi viską“, „Nebūk molis, gamink puodą“, „Saulė – šlovė danguje, spindesys žemėje“, „Žemė - molis, vanduo – pinigai“, „Puodai jums, pinigai mums“ ir kt.

Vėliau heraldikos tema persikėlė ir į dailės pamoką. Goda Mikalauskaitė sukūrė visai klasei tinkantį herbo modelį, kuriame pavaizduoti svarbiausi klasės veiklas apjungiantys ženklai: 8A klasė, TŪM, etno motyvas ir keturi žibintai - Senamiesčio mokyklos, švenčiančios 50 metų jubiliejų, simbolis. Laisvus herbo plotus kiekvienas mokinys užpildė savo inicialais ir mėgstamą veiklą atspindinčiais piešiniais. Originalūs herbai tapo vienetiniai ženkliukais, kuriuos mokiniai pasigamino už TŪM lėšas įsigytu aparatu.

Ar integruota istorijos ir dailės pamoka „Ženklų kalba LDK heraldikoje ir jų atspindžiai šių laikų visuomenėje“ ras vietą ugdymo procese? Į šį klausimą mokytojos rado atsakymą vesdamos pamoką dar vienoje, 8D, klasėje. Rezultatas džiugino ir mokytojas, ir mokinius.

Lina Bulavienė, KU koordinatorė

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

 

Autorius:
Lina Bulavienė, dailės ir technologijų mokytoja, TŪM kultūrinio ugdymo koordinatorė mokykloje

Nuotraukos:
Lina Bulavienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas