Jaunimo mada ir folkstilius

2025-ieji Senamiesčio mokyklai - jubiliejiniai. Džiugu, kad šiais metais pirmąjį TŪM programos „Laikmečius jungiantys ženklai“ užsiėmimą 7A klasės mokiniams vedė buvusi mūsų mokyklos mokinė, XXX laidos abiturientė, aprangos dizaino specialistė, šiuo metu Klaipėdos E. Galvanausko profesinio mokymo centro ir Plungės akademiko A. Jucio progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Daumantė Narmontė.  Pamokoje „Jaunimo mada ir folkstilius“ septintokai ne tik sužinojo apie šiuo metu populiarias jaunimo mados tendencijos (oversize, unisex drabužiai, minimalizmas), bet ir gilinosi į folkstiliaus ypatumus: tradicinius tautinius motyvus, spalvas, raštus, audinius. Folkstiliaus mada yra puikus būdas moderniai išreikšti tautinę tapatybę.

Įgiję vertingų žinių apie jaunimo madą ir folkstilių, septintokai gavo praktinę užduotį - sukurti bent du folkstiliaus marškinėlių eskizus. Pagrindiniai dekoro elementai – ženklai ir simboliai, jau atpažįstami iš ankstenių edukacinių užsiėmimų. Kiekvienas mokinys, išsirinkęs labiausiai patikusį eskizą, gamino trafaretą, jo ornamentą dažais atspaudė ant lininių minimarškinėlių. Naujų žinių ir patirčių kupina pamoka jos dalyvius džiugino pasiektais rezultatais. Paprašyti pamoką įvertinti „emociukais“, rinkosi jausmaženklius. Dauguma mokinių teigė, kad su jaunimo mada yra susipažinę, o apie folkstilių išgirdo pirmą kartą. Atsakydami į klausimą „Kokia pamokos dalis (darbas) patiko labiausiai?“, jie rašė: „piešti eskizus ant popieriaus, galvoti jų dizainą“ (Vesta), „kai iškirpome trafaretą, o paskui dažėme marškinėlius“ (Timofey), „braižyti, karpyti savo trafaretus“ (Raffaele), „kai reikėjo susikurti savo marškinėlių stilių“ (Matas A.), „kai reikėjo daryti ženklus ant maikių“ (Antonijus), „piešti ant marškinėlių maketo“ (Daria). Atsakymai „piešti ant marškinėlių, dažyti maškinėlius“ kartojosi beveik visuose apklausos lapeliuose.

Pamoka ,,Jaunimo mada ir folkstilius“ - puiki įžanga į būsimus integruotus užsiėmimus, kai ženklai ir simboliai puoš ne eskizus, o tikrus marškinėlius. 

Lina Bulavienė, dailės, technologijų mokytoja, KU koordinatorė

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

 

 

Autorius:
Lina Bulavienė, dailės ir technologijų mokytoja, TŪM kultūrinio ugdymo koordinatorė mokykloje

Nuotraukos:
Lina Bulavienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas