2025-ieji Senamiesčio mokyklai - jubiliejiniai. Džiugu, kad šiais metais pirmąjį TŪM programos „Laikmečius jungiantys ženklai“ užsiėmimą 7A klasės mokiniams vedė buvusi mūsų mokyklos mokinė, XXX laidos abiturientė, aprangos dizaino specialistė, šiuo metu Klaipėdos E. Galvanausko profesinio mokymo centro ir Plungės akademiko A. Jucio progimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Daumantė Narmontė. Pamokoje „Jaunimo mada ir folkstilius“ septintokai ne tik sužinojo apie šiuo metu populiarias jaunimo mados tendencijos (oversize, unisex drabužiai, minimalizmas), bet ir gilinosi į folkstiliaus ypatumus: tradicinius tautinius motyvus, spalvas, raštus, audinius. Folkstiliaus mada yra puikus būdas moderniai išreikšti tautinę tapatybę.
Įgiję vertingų žinių apie jaunimo madą ir folkstilių, septintokai gavo praktinę užduotį - sukurti bent du folkstiliaus marškinėlių eskizus. Pagrindiniai dekoro elementai – ženklai ir simboliai, jau atpažįstami iš ankstenių edukacinių užsiėmimų. Kiekvienas mokinys, išsirinkęs labiausiai patikusį eskizą, gamino trafaretą, jo ornamentą dažais atspaudė ant lininių minimarškinėlių. Naujų žinių ir patirčių kupina pamoka jos dalyvius džiugino pasiektais rezultatais. Paprašyti pamoką įvertinti „emociukais“, rinkosi jausmaženklius. Dauguma mokinių teigė, kad su jaunimo mada yra susipažinę, o apie folkstilių išgirdo pirmą kartą. Atsakydami į klausimą „Kokia pamokos dalis (darbas) patiko labiausiai?“, jie rašė: „piešti eskizus ant popieriaus, galvoti jų dizainą“ (Vesta), „kai iškirpome trafaretą, o paskui dažėme marškinėlius“ (Timofey), „braižyti, karpyti savo trafaretus“ (Raffaele), „kai reikėjo susikurti savo marškinėlių stilių“ (Matas A.), „kai reikėjo daryti ženklus ant maikių“ (Antonijus), „piešti ant marškinėlių maketo“ (Daria). Atsakymai „piešti ant marškinėlių, dažyti maškinėlius“ kartojosi beveik visuose apklausos lapeliuose.
Pamoka ,,Jaunimo mada ir folkstilius“ - puiki įžanga į būsimus integruotus užsiėmimus, kai ženklai ir simboliai puoš ne eskizus, o tikrus marškinėlius.
Lina Bulavienė, dailės, technologijų mokytoja, KU koordinatorė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra
-
Integruota matematikos, dailės ir keramikos pamoka 8A klasė...
- Paskelbta: 2024-12-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Mokykloje pasklidus kalėdinei nuotaikai, 8A klasės mokiniai rinkosi į netradicin... -
Keramika ir jos istorija
- Paskelbta: 2024-12-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Apie keramiką ir jos istoriją 8A klasės mokiniams pasakojo keramikė ir pedagogė... -
TŪM projektas „STEAM kompetencijų ugdymas tradicinėse ir ne...
- Paskelbta: 2024-12-17
- Kategorija: Projektinė veikla
-
7a ir simboliai
- Paskelbta: 2024-12-16
- Kategorija: Projektinė veikla
7A klasės mokiniai susipažino su senaisiais ženklais ir jų sąsaja su šiuolaikini... -
Susitikimas su meno atstovu, pedagogu Tomu Danilevičiumi.
- Paskelbta: 2024-12-11
- Kategorija: Projektinė veikla
8a klasės mokiniai susitiko su buvusiu mokyklos mokiniu, dizaineriu, konceptuala... -
Edukacinė pasaulio pažinimo pamoka „Saugokime gamtą“
- Paskelbta: 2024-12-06
- Kategorija: Projektinė veikla
Gruodžio 5 d. mokyklos aktų salėje trečių klasių mokiniams vyko edukacinė pasaul... -
Kultūrinio ugdymo programa „Laikmečius jungiantys ženklai“
- Paskelbta: 2024-12-06
- Kategorija: Projektinė veikla
Kultūrinio ugdymo programos „Laikmečius jungiantys ženklai“ veiklos 7a klasėje p... -
Gamtamokslinės veiklos su Mokslinių eksperimentų rinkiniu
- Paskelbta: 2024-11-27
- Kategorija: Projektinė veikla
Mažieji tyrinėtojai tęsia projekto „Susipažink. Tyrinėk. Saugok" veiklas. -
Integruota pamoka „Muzikos spalvos“
- Paskelbta: 2024-11-26
- Kategorija: Projektinė veikla
TŪM kultūrinio ugdymo programos „Etninės kultūros ženklai ir jų atspindžiai mene...