Senamiesčio mokyklos atstovės mokėsi tolerancijos ir gilinosi į kultūrų skirtumus Bulgarijoje
- Paskelbė : Mindaugas
- Paskelbta: 2019-11-29
- Kategorija: Projektinė veikla
Lapkričio 25-29 dienomis Senamiesčio mokyklos mokytojos S.Jankauskienė, A.Vasiliauskienė ir pavaduotoja R.Stonkienė, bei septintokės A.Vitkutė ir U.Mickevičiutė dalyvavo Erasmus+ KA2 strateginės tarpmokyklinės partnerystės projekto „Lobių medžioklė“ pirmajame partnerių susitikime-mokymuose. Galime pasidžiaugti, kad tai ne pirmas tarptautinis projektas, kuriuo mokslo metus pradeda Senamiesčio mokykla. Anglų kalbos mokytojos-metodininkės Sandros Jankauskienės dėka panašūs projektai mūsų mokykloje jau tapo tradicija. Dvejus metus truksiančio Erasmus+ KA2 strateginės tarpmokyklinės partnerystės projekto „Lobių medžioklė“ tikslas – ugdyti mokinių toleranciją pritaikant šiandienines mokymo metodikas pamokose, dalytis gerąja patirtimi su užsienio šalių kolegomis. Nuotraukos
Erasmus+ projekto „Lobių medžioklė“ veikla prasidėjo seną ir įdomią istoriją turinčiame Bulgarijos Pazardžik mieste, kur susitiko atstovai iš dviejų vietinių mokyklų, Turkijos, Portugalijos ir Lietuvos. Kaip tradiciškai yra įprasta, mus visus priėmė Pazardžik apskrities valdytojas bei miesto mero atstovė. Po pietų lankėmės istorijos muziejuje. Pirmoji projekto diena baigėsi oficialiais pietumis, dalykinėmis diskusijomis ir gairių aptarimu.
Kitą dieną apsilankėme Pazardžik miesto Stefan Zahariev vardo mokykloje, kur tautiniais rūbais pasipuošę mokiniai, inscenizuodami dainas, pristatė savo tradicijas ir papročius. Po to projekto koordinatorė E.Barakova papasakojo mokytojams apie pagrindinį projekto tikslą - įgyti tarpkultūrines kompetencijas, kalbėjo apie tikrai vertingą "minkštųjų gebėjimų" vertinimo metodiką. O mokiniai mokė vieni kitus savo tradicinių šokių bei žaidimų. Po pietų vykome į miesto bibliotekos „skaitymo kambarį“, vadinamą „chitalishta“. Beje, vienas iš šio pirmojo projekto partnerių susitikimo tikslų – paskatinti projekte dalyvaujančias mokyklas pas save įsirengti „Skaitymo kambarius“.
Viešnagės Bulgarijoje metu „lobių ieškojome“ ir už Pazardžik miesto ribų. Turėjome galimybę stebėti lietuvio akiai neįprastą kraštovaizdį: pravažiavome didžiulį vynuogyną, įspūdingą kalkakmenio kasyklą, Rodopų kalnų masyvą. Pakeliui į Plovdivą sustojome tarpukalnėje įsikūrusiame vienuolyne, kur visi projekto dalyviai, trijų visiškai skirtingų religijų atstovai, buvome svetingai sutikti. Galiausiai atvykome į tikrą lobyną - vieną seniausių Europoje Plovdivo miestą. Visos kelionės metu mokėmės vieni iš kitų tolerancijos, kalbėjomės apie kultūrinius skirtumus ir tradicijas, bendravome ir nemažai vieni apie kitus sužinojome.
Vieną susitikimo dieną lankėmės antrojoje Bulgarijos mokykloje-partnerėje (OU Otets Paisij), kur mus pasitiko gausus mokytojų ir mokinukų, vilkinčių tautinius kostiumus, būrys. Mokiniai, žinoma, vaišino mus tradiciniu pyragu su medum. Po to mokyklos salėje žiūrėjome mokinių vaidinamą epizodą apie toleranciją ir gebėjimą priimti kitokią kultūrą (dauguma mokyklos mokinių - čigonų tautybės), stengtis nepasiduoti susiformavusiems stereotipams. Vėliau mokiniai drauge su savo šokių mokytoja įsuko visus į gana sudėtingą tradicinių šokių ritmą, vedė ratelius. Draugiškai pašokę, vertinome projekto dalyvių spalvintus projekto logotipus ir išrinkome geriausią. Specialus prizas buvo paskirtas bulgarei Alicijai, o kitiems dalyviams įteiktos atminimo dovanėlės. Grįžę į Pazardžik miestą, apžiūrėjome vieną seniausių apskrities katedrų ir pasivaikščiojome po Maricos upės salos parką. Vakare buvome pakviesti į projekto partnerių susitikimo uždarymą, kur ir vėl bandėme perprasti sudėtingus, tautinei bulgarų muzikai būdingus ritmo derinius, dalijomės patirtais įspūdžiais, diskutavome, aptarėme šalių – projekto partnerių socialinius bei kultūrinius panašumus ir skirtumus. Pastebėjome, jog didžiulis mūsų mokyklos atstovų privalumas tas, kad gebame bendrauti dviem užsienio kalbomis – anglų ir rusų, tad nuolat buvome pokalbių ir diskusijų centre. Šiltas bendravimas, nuoširdus apsikeitimas informacija ir skirtingų kultūrų pažinimas nuteikė gerai naujos draugystės pradžiai.
Paskutinę susitikimo Bulgarijoje dieną praleidome nuostabiojoje Sofijoje. Lydimi koordinatorės ir dar keleto bulgarų mokytojų bei grožėdamiesi didingais pastatais ir jų išskirtine architektūra, bandėme atrasti tarpkultūrinių panašumų ir skirtumų bei istorinių sąsajų, suformavusių specifinį kiekvienos tautos charakterį ir gyvenimo būdą. Vėliau vaišinomės tradiciniais bulgarų patiekalais, visa susitikimo partnerių grupė nusifotografavome prie Bulgarijos prezidentūros. Vakare atsisveikinome su savo naujaisiais draugais, turėdami viltį vėl susitikti pavasarį suplanuotuose mokymuose Turkijoje.
Anglų k. mokytoja-metodininkė Alma Vasiliauskienė
-
- Paskelbta: 2019-10-10
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2019-06-12
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2019-06-11
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2019-05-31
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2019-05-28
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2019-05-04
- Kategorija: Projektinė veikla