Keramika ir jos istorija

Pažinti etninės kultūros lobyną per asmenines patirtis ir raišką – vienas iš TŪM kultūrinio ugdymo programos „Etninės kultūros ženklai ir jų atspindžiai mene“ tikslų.

Kokią informaciją kasinėjimuose rastų indų šukėse perskaito archeologai ir istorikai, mokiniai sužinojo iš edukatorės Ingridos Šilgalytės anksčiau vykusiame susitikime Žemaičių dailės muziejuje. Plačiau apie keramiką ir jos istoriją 8A klasės mokiniams sutiko papasakoti keramikė ir pedagogė Vilma Steponaitienė. Dailės pamokoje, kurią vedė keramikė, mokiniai sužinojo, kaip atrodė pirmieji moliniai indai mūsų krašte, kokias priemaišas anksčiau naudojo puodžiai, kas yra raugo keramika ir kaip išdegti indą be krosnies. Sužinoję, kad seniausia pasaulyje rasta molinio puodo šukė datuojama 20 000 m. pr. Kr., mokiniai gavo užduotį pamąstyti, kokius ženklus norėtų palikti šiandien ir ką iš jų archeologai perskaitytų po 10 - 20 tūkstančių metų. Dirbdami grupėse, aštuntokai molio plokštelėje paliko su savimi turimų ir kabinete esančių daiktų, pirštų įspaudus, jungė juos į darnią visumą.

Antroje susitikimo dalyje aštuntokai nusikėlė į praeitį, kai dar nebuvo išrastas žiedimo ratas ir indai buvo lipdomi rakomis. Kiekvienas mokinys lipdė pirmąjį savo gyvenime molinį indelį, jį dekoravo ženklais ir ornamentais. Susitikimo su keramike Vilma Steponaitiene metu gimė nuostabūs, vienetiniai kūriniai, o sukauptos patirtys padės atsiskleisti kūrybinėms galioms būsimuose keramikos užsiėmimuose.

Lina Bulavienė, dailės, technologijų mokytoja, KU koordinatorė

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra

Autorius:
Lina Bulavienė, dailės ir technologijų mokytoja, TŪM kultūrinio ugdymo koordinatorė mokykloje

Nuotraukos:
Lina Bulavienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas