TŪM KU ilgalaikių programų „Etninės kultūros ženklai ir jų atspindžiai mene“ ir „Laikmečius jungiantys ženklai“ veiklos 8A ir 7A klasių mokiniams baigėsi integruotomis biologijos ir dailės pamokomis.
Programose pasirinkta tema „Augalų portretai“ rado savo vietą kiekvienos klasės ugdymo turinyje. Gimė naujos pamokų temos: septintoje klasėje - „Lapų sandara ir augalinių motyvų atspindžiai gyvybės medyje“ ir „ Nuo fosilijų iki ornamento“ aštuntoje. Biologijos mokytojos Dalia Daratytė ir Judita Narutavičienė kartu su dailės mokytoja Lina Bulaviene parengė mokiniams teorines ir praktines užduotis. Pirmąsias praktines užduotis septintokai ir aštuntokai atliko dailės pamokose. Baltojo molio plokštėse mokiniai spaudė skirtingų augalų lapus, kriauklytes, jūrų ežius, koralus ir net paukščio skeleto dalis, po to juos piešė, stilizavo ir remdamiesi gautais vaizdais kūrė ženklus ir ornamentus. Integruotoje biologijos ir dailės pamokoje, naudodamiesi sukurtais piešiniais ir atspaudais, septintokai aiškinosi lapų rūšis, sandarą ir gyslotumą, naujai įgytas biologijos žinias fiksavo užduočių lape. Dirbdami porose ant pateiktų kraičio skrynių ir kitų liaudies baldų pavyzdžių komponavo pačių sukurtus stilizuotus augalų lapus, įvardijo, kokius lapus – paprastus ar sudėtinius – panaudojo baldų dekorui. Aštuntokai atspaudams naudojo ne tik augalus. Molio plokštėje jie komponavo 3 – 5 pateiktų daiktų įspaudus, juos fotografavo, o vėliau, prisimindami senuosius ženklus ir simbolius, kūrė savuosius, juos fiksavo užduočių lape.
Integruotoje pamokoje 8A klasės mokiniai ne tik sužinojo, kas yra fosilijos, kokie jų tipai, bet ir lygino, kuo pagaminta fosilija panaši į tikrą. Naujai įgytas biologijos žinias užfiksavę užduočių lapuose, atliko specialiai jiems paruoštą dailės užduotį. Dirbdami porose ir naudodami savo pačių sukurtus simbolius (ženklus), jais užpildė pateiktos prieverpstės pavyzdį. Įsivertindami pamokoje pasiektą rezultatą beveik visi mokiniai teigė, kad viską atliko puikiai. Atsakymas nenustebino, nes šios integruotos pamokos buvo jau nuveiktų darbų tąsa: septintokai su gyvybės medžiu susipažino edukacijoje Žemaičių kaimo muziejuje Telšiuose, o aštuntokai ženklų kalbos mokėsi I. Šilgalytės paskaitoje, prieverpsčių ornamentus stebėjo integruotose muzikos ir dailės pamokose „Muzikos spalvos“. Akivaizdu, kad TŪM KU ilgalaikių programų „Etninės kultūros ženklai ir jų atspindžiai mene“ ir „Laikmečius jungiantys ženklai“ veiklos vyko ne veltui. Per asmenines patirtis ir raišką pažinę etninės kultūros lobyną, projekto dalyviai užaugino dar po vieną šakelę simboliniame savo pačių ateities GYVYBĖS MEDYJE.
Lina Bulavienė, KU koordinatorė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
-
- Paskelbta: 2025-06-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Birželio pradžioje devintokai pristatė per visus mokslo metus vykdytus projektin... -
- Paskelbta: 2025-06-06
- Kategorija: Projektinė veikla
3c klasės mokiniai per neformalaus ugdymo pamokas dalyvavo TŪM veiklose - projek... -
- Paskelbta: 2025-05-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Gegužės 29 d. 3d kl. mokiniai dalyvavo projekto ,,Susipažink. Tyrinėk. Saugok“ e... -
- Paskelbta: 2025-05-12
- Kategorija: Projektinė veikla
Aštuntokų laukė iššūkis – pasidaryti nesudėtingus, bet tikrus medinius muzikiniu... -
- Paskelbta: 2025-04-30
- Kategorija: Projektinė veikla
8a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje istorijos ir dailės pamokoje „Ženklų ka... -
- Paskelbta: 2025-03-13
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 13 dieną 7A klasės mokiniai išvyko į daugiau nei 30 metų gyvuojantį Gargždų... -
- Paskelbta: 2025-03-10
- Kategorija: Projektinė veikla
Parodos „Muzikinis sveikinimas Lietuvai“, skirtos Nepriklausomybės atkūrimo 35-o... -
- Paskelbta: 2025-02-26
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 26 dieną 7a klasės mokiniai dalyvavo integruotoje istorijos ir dailės pa... -
- Paskelbta: 2025-02-24
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 24 d. 9a ir 9b klasių mokiniai lankėsi Plungės „Saulės“ gimnazijos biote...