Plungės Senamiesčio mokykla

Integruotų pamokų mokymai laikrodžių muziejuje

  • Paskelbta: 2025-11-19
  • Kategorija: Renginiai

Praėjusiais mokslo metais Tūkstantmečio mokyklų kultūrinio ugdymo programų veiklos Senamiesčio mokykloje kėlė ne tik nemažai iššūkių, bet ir suteikė naujų patirčių bei naujų pažinčių. Viena ryškiausių – pažintis su Inga Norkūniene, kultūros ir meno projektų kuratore, kultūros praktike, edukacinių programų kūrėja, ir Egle Rumbutyte-Šimiene, Klaipėdos Laikrodžių muziejaus vyr. edukatore. Susitikimo su KU koordinatoriais metu jos pristatė Klaipėdos kultūrinių kompetencijų ugdymo modelį „Partnerysčių mazgas: kultūra ir švietimas“. Po susitikimo labai norėjosi, kad šią klaipėdiečių patirtį pamtytų kuo daugiau kolegų ir kultūrinių institucijų atstovų.

Lapkričio 19 dieną grupė Senamiesčio mokyklos mokytojų (direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Stonkienė, metodinės tarybos pirmininkė Dalia Dobravalskienė, metodinių grupių vadovai, dalykų mokytojai) išvyko į gerosios praktikos ir patirtinius integruotų pamokų mokymus Klaipėdos Laikrodžių muziejuje. Kadangi norėjome išsiaiškinti muziejų ir kitų kultūros įstaigų darbo su mokyklomis patirtis, ateityje pritaikyti gerąsias praktikas savo įstaigos ugdymo procese, į kelionę pakvietėme Žemaičių dailės muziejaus direktoriaus pavaduotoją Jolantą Skurdauskienę, edukatorių Paulių Gadeikį bei Viešosios bibliotekos vyr. bibliotekininkę Otiliją Juozapaitienę ir projektinės veiklos specialistę Simą Jundulaitę.

Nuo pirmųjų susitikimo akimirkų mokymų vadovės Inga ir Eglė visus įtraukė į aktyvias veiklas. Dirbdami grupėse mokymų dalyviai praktiškai išbandė integruotų pamokų muziejaus erdvėse pavyzdžius. Jų metu mokėsi ne tik planuoti laiką, bet ir susieti iš pirmo žvilgsnio nesusiejamus dalykus. Tapo aišku, kad pamokos muziejuje nėra tik pamokos kitoje erdvėje. Jos jungia muziejaus istorinius faktus ir ekspozicijas su mokyklų bendrųjų programų ugdymo turiniu.

Pamokų refleksijos pavyzdys FAKTAS – JAUSMAS – ATRADIMAS visus sužavėjo savo paprastumu, taiklumu ir originalumu. Dar didesnį įspūdį paliko klaipėdiečių sukurta kultūros ir švietimo įstaigų bendradarbiavimo sistema. Malonu stebėti veiklas, kuriose edukatoriai pateikia įtraukiančias istorijas, o mokytojai organizuoja veiklą.

FAKTAS – kultūros ir švietimo įstaigos visur egzistuoja 

JAUSMAS – bendradarbiaudamos kultūros ir švietimo įstaigos ugdo ne tik dalykines, bet ir socialines emocines kompetencijas

ATRADIMAS – tik dirbdamos kartu kultūros ir švietimo įstaigos sukuria tvirtą ryšį – partnerysčių mazgą

Mokymų metu gimė daug minčių būsimoms veikoms. Tikimės, kad pasinaudojus klaipėdiečių patirtimi ir Plungėje pavyks užmegzti kultūros ir švietimo įstaigų partnerysčių mazgelį.

Dėkojame Klaipėdos Laikrodžių muziejui už malonų priėmimą, vadovėms Ingai ir Eglei už pačius pozityviausius mokymus, Žemaičių dailės muziejaus ir bibliotekos darbuotojams už bendradarbiavimui surastą laiką.

Autorius:
Lina Bulavienė, dailės ir technologijų mokytoja, menu metodinės grupės pirmininkė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas